2003

Vet ni vad?
Jag skulle vilja vara en liten ponny tjej igen.
Rida en gång i veckan på ridskola och springa för att få reda på vilken häst man tilldelats.
Jag saknar känslorna när man får reda på vilken ponny man skulle rida.
Allt från besvikelserna som "Neeej jag fick Leo... han e ju jätte dum.."
eller lyckan " JAAA JAG FICK BAMYL!!!"
Något jag verkligen kommer ihåg är också vilken respekt man hade för dom "stora" stalltjejerna. (dom som var runt 12-13 år) Dom var ju där och tog hand om "sina" sköt hästar.
Men tänk att vara så liten igen att man tyckte det var spännande att rida emellan koner och få trava ett helt varv på spåret.
Eller tanken på att man skulle hoppa för första gången!
haha eller det första ridlägret då man skulle få ha sin alldeles "egna" häst för en heeeeel vecka!
Rida ut på långturer,rida  dressyr,hoppa,bada med hästen och leka lekar.
Och sen i slutet av veckan gråta floder för att man var tvungen att skiljas ifrån sin älskade häst, och böna o be sin mamma att hon skulle köpa hästen eftersom att man aldrig skulle få se honom igen annars!

Haha tänk att få vara liten igen.  Bli kallad Mammas lilla ponnytjej. Rosa är ens favorit färg på allting. (utom jag! Jag skulle såklart va ovanlig och tycka att Blått va det finaste på en häst)
Ta mig tillbaka till 2003?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0