Alla hjärtans dag

Är det bara jag som tycker att Alla hjärtans dag är en onödig "Högtid"?
Måste det finnas en dag för människor att sitta o umgås,säga Jag älskar dig och vara extra snäll mot varandra?
Varför då?
Det borde ju räcka att varje dag när man ses kunna säga -Jag är världens lyckligaste som får kyssa dig när jag vill.
Den lilla gesten att ge någon en simpel ros kan förstoras upp som om armagedon va på väg att hända.
Det ända som fick mig att reagera över Alla hjärtans dag var ett litet litet kort med mitt namn ståendes på framsidan. I det stod det:
"Lovisa,du har haft en lite kämpig period nu men du är modig och stark att klara dig ur det. Du ska veta att mamma och pappa alltid stöttar dig. Jag älskar dig! Kram Lasse och Maggan"
Det är bara på Valentine som man får såna små kort som visar att man har människor runt om en som verkligen stöttar o älskar en.
Men att bara kunna säga dom orden en vanlig vardag skulle betytt mycket mycket mer.
Missförstå mig inte! Jag älskar mina föräldrar och jag är så glad att dom har stöttat mig den här tiden då jag helst av allt bara velat ta livet av mig.
Men kortet och texten känns inte lika äkta som om dom skulle sagt det ord för ord till mig på en helt vanlig vardag. Som när jag kommit hem från skolan, då jag oftast brukar må sämst. Då skulle dom orden, Dom meningarna... Dom skulle vara värda mer än guld för mig då.
Fast dom kanske finner det svårt att prata om det. Dom vill kanske inte att jag ska behöva svara, eller behöva uppleva och tänka på det.
Trots  att Alla hjärtans dag är en onödig dag och att det bara är en dum anledning att få saker på, så är jag just nu en av dom dumma.
Jag fick ett kort av mina föräldrar. Och det fick mig att inse hur myckt jag älskar dom och att dom alltid på nåt sätt kommer att finnas där för mig när jag mår dåligt igen.

Så tack! Tack för att ni är mina föräldrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0