Varför?

Var har människor fått för sig att ideal måtten på en kvinna ska vara så smalt det kan runt höfterna liten midja och enorma boobs ifrån?
vad hände med tiden då Marilyn Monroes kurvor o 1 meter runt höfterna var  det vackraste männen hade skådat?
Uppmuntrar tidiningar till att man ska tappa kilon.
Tycker jag såg bara förra veckan framsidan av Aftonbladet "SÅ TAPPAR DU 5 KG I VECKAN! "
eller min absoluta favorit! "NYA MIRAKEL KUREN! ÄT VAD DU VILL"
Det är egentligen hemskt hur vikt nojiga vi tjejer är!
Men det är också till en del allmänhetens fel. Så fort man ser en flicka eller pojke i det lite större formatet så ska man börja snacka och kommentera som "dags att gå till gymmet va?"
eller
"fan jag kan knappt gå här, det är som om nånting blockar vägen"
Vad är det för fel på oss människor?
Är vi bättre än andra bara för att vi har storlek 36?
Svar: Nej.
klart vi inte är.
En av mina bästa kompisar skrev på sin bdb.. Hur missöjd hon verkligen var över sig själv. Jag hatar att veta o se att mina vänner är missnöjda och ledsna över hur doms er ut och är byggda. För sanningen är.. att hon är så gudomligt söt och har ett sånt stort hjärta!  Men hon är ändå nedstämd för att hon inte är nöjd.
Jag minns en vecka då hon bara åt en macka på hela dagen för att sen dricka sig mätt.
Den veckan, Var jag orolig över att hon skulle svimma av hunger.
Så nu tycker jag att alla ska skrota onödiga kommentarer om andras vikt!
skit o att kommentera det! Alla är fina på olika sätt!

Tänk på att det kunde vart en själv som gick och fick såna kommentarer kastade på sig.

Kommentarer
Postat av: Sandra S

Tack gumman <3

2009-02-16 @ 18:43:32
URL: http://kugutsue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0