Engagemang.

Jag var ju på utbildning/seminarium idag. På Kungsholmens gymnasium.
Kom massa människor från massa olika skolor från runt om i Sveriges Big Apple. Och vi hade fått välja i anmälan vad för typ av utbildning vi ville gå.  och som ovanför så gick jag på engagemang.
och dagens stora fråga och ämne var ju..
-Hur får man fler elever att engagera sig i elevrådet?
Och hur gör man det egentligen?
När ingen vågar stå upp
för att dom vill vara med och hjälpa till, bara för att ens kompis har tankarna..
"Elevråd? Fan va töntigt det kan man ju fan inte vara med i!"
Klart att ingen vill bli utstött för att man lämnar gruppens åsikt. Men varför kan man inte bara säga "Okej, skit i att gå du, men jag tycker det verkar intressant och kul. Så jag går."

Om elevrådet bara kom igång, och ungdomar vågade ta sig till mötena för att ge sin åsikt så skulle fler och fler komma och ideér skulle växa fram. Och de flesta skulle engagera sig och tycka att det är kul!
Efter idag så tycker jag att det ska bli skitkul att försöka påverka och engagera fler!
Det var en riktig inspirations källa idag, och jag är glad att jag gick dit och lyssnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0